Monday, October 02, 2006

hidup hari ini

"Air yang tidak mengalir, akan merosakkan air tersebut. Pemuda yang banyak masa kosong, akan dibunuh oleh masa kosong itu"

mengambil petikan dari ayat pada artikel di bawah, ada benarnya... pepatah arab berkenaan kerana masa kosong pada diriku jika dibiarkan, mungkin membahayakan... dan juga merugikan.. bilamana dikatakan merugikan? merugikan jika tidak diisi dengan pengisian rohani dan pengisian jiwa... hidup selalu lalai dengan urusan dunia sampai terabai urusan menghampirkan diri pada Allah... bilamana dikatakan membahayakan? ya ia juga boleh jadi bahaya jika lalai dan melayani perkara-perkara lagha... apapun syaitan dah dibelenggu waktu dan tika bulan ramadhan yang mulia ini.. cuma mungkin kesan2 peninggalan syaitan tu ada..., tak hairan kalau kita nampak orang melayu kat kedai ekor... hisap rokok pun ada.. emm.. semalam, ya semalam saya nampak..

hari ni.. emm.. adalah kerja yang dilakukan sedikit disiang hari, waktu petang dah dalam jam 5.30 pergi supermarket nak cari frame gambar cadangnya tapi tak jumpa yang sesuai, insyaAllah esok masih ada jika umur ada.. jumpa lagi di kalam akan datang...

-hidup terus berjuang, hidup mencari kecintaan Allah-

No comments: