Friday, September 01, 2006

radio .: IKIM :. record..record...

warna..warna cinta, yang terlukis dihatimu... :) aku rakam radio ikim oline.. dan bila ada part nasyid atau ilmu, yang bermanfaat insyaAllah akan di trim dan diedit menjadi mp3.. ada masa line tak elok radio oline ni... so kadang tak menjadi la... ada part2 tu, nak guna radio.. aritu ada beli wire line in... tapi kenapa yeh? tak naik lak indicator equalizer... goldwave nih... takpe.. arini... tergerak hati nak ubahsuai banner.. blog bila aku rasa kalau aku ubah tak kan efek posting dengan izin Allah .. insyaAllah semuanya ok...

mode : jiwa bertahan ;)

edisi edit kembali >> aku kembali kerumah setelah memakan apa tu namanye... aa... nasi daging merah, selalu aku makan nasi paprik kat kedai tu... so nak tukar selera lah... orang kedai tu awek tu memang dah tau la...sesekali usik aku... dok ppuan tu " nok teme ko??" die kata..aku senyum jek..hiks, depan aku ada la... dua orang awek ngan sorang laki tengah makan kot..ada la ciri2 terseksi sket la kot.. aku wat gaya makan dengan selamba.. before tu main hp.. sms kawan.. nak cover line macam aku sibuk..sebenarnya malas nak pandang.
Dengar tazkirah kat ikim dia kata...kalau hati selalu terdedah ngan maksiat kita akan mudah lupa...ingatan luput... hmmm... ada benarnya, Apa sahaja yang Allah dan utusannya... khabar dan sampaikan...semuanya benar.

teringat masa jumaat tadi kat masjid.. kelakar pun ada... aku ingat, selipar buruk yang aku pakai ke masjid kena curi.. dok aku tengok, manalah selipar aku ni... aku pandang ada sorang tu tepi dinding masjid, aku senyum je.. macam dia tau je aku fikir selipar aku hilang... dalam fikir2, "selipar buruk pun nak curi ke??" ada la bebeapa minit.. fikir , pastu.. eh? tadi aku masuk kan lalu pintu sana?? kelaka sungguh... padahal aku masuk lalu pintu tepi belah lain...

Salam sayang untuk semua... dan Alhamdulillah, malam ini Allah terbitkan sedikit cahaya dalam hati aku untuk gembira.. walaupun dalam jiwa aku... sepi dan rindu... pada iman yang hakiki dan kasih yang dapat bersama2 ku mencari cinta Allah

terima kasih sahabat.. kerana perbincangan yang membuatkan aku tercelik sedikit, sebab kadang2 aku bisa terlelap dan alpa...dengan menghabiskan masa dengan perkara-perkara keduniaan dan tidak mengutamakan apa yang lebih hak.. :)

No comments: