Thursday, August 31, 2006

Pendiam+Pemalu+suka senyum+penyendiri??

Akukah itu?? nenek kata aku pendiam...menyiput..kalau ada saudara-saudara aku datang, kebanyakan saudara aku maybe perempuan... ya ke? ada juga lelaki.. cuma yang sebaya denganku yang lelaki hmm.. belah mak ada dalam 3 orang.. belah ayah ada lah dalam 1 orang..

pemalu???dulu memang aku akui aku sedar.. memang aku pemalu sampai aku sendiri rasa sesak dan lemas dengan sifat pemalu aku.. bila nampak perempuan je.. aku seram, kini?? aku pemalu lagi?? insyaAllah... jika tanpa adanya tipu daya syaitan yang cuba menyesatkan aku.. aku masih pemalu, dan jika aku menyendiri lama dari sesuatu dan apa jua.. dan sekiranya aku muhasabah diri ini, aku menyepi mencari ketenangan dan rahmat Allah... aku akan kembali memiliki sifat-sifat di atas..

Ramai orang kata aku suka senyum.. ye ke? apapun aku selalunya cuba berhati-hati pada situasi dunia akhir zaman sekarang ni.. aku tidak terlalu menjaja senyuman aku pada wanita-wanita cantik..sebab aku tidak mahu di anggap cuba memikat, atau disalah ertikan, hanya yang aku mampu.. aku berikan straight face jika aku rasa perempuan itu macam akan membahayakan iman aku... kalau perempuan itu memberikan senyuman dulu, insyaAllah aku akan membalas senyuman itu sekadarnya..

Penyendiri? ya.. aku banyak menyendiri, menyepi, mungkin ada baiknya.. dengan situasi dunia sekarang.. jika aku keluar mencari hiburan dunia.. jalan2 tengah ramai pun jiwa aku rasa lemas... aku tak tahu kenapa..aku tak salahkan perempuan, cuma aku memang lemas kalau jalan-jalan di luar dengan adanya perempuan yang tidak sedar... akan akhir zaman ini mereka menjadi punca fitnah yang besar bagi kaum2 adam seperti aku.. bukan semua perempuan, tapi aku takut... apapun.. aku adalah golongan adam aku juga sepi, aku sepi.. jauh dalam hati aku, Allah jua yang mengetahui jiwa seorang lelaki seperti aku..

"kepada insan2 janganlah dikasihani aku kerana dunia ini, dekatilah aku kerana kasih sayang Allah jua" itu saja pintaku...
aku ingin kembali mempunyai sebuah jiwa yang luhur...
Ya Allah... berilah aku belas kasihmu dimana jika aku kesepian...Amiiin Ya Rabb..

No comments: