Wednesday, August 02, 2006

aku dan perempuan keliling2

macam apa je kan.. baca tajuk posting.. hiks, apapun aku nak cerita ttg perempuan2 yang ada kat sekitar aku ni la,hmm.. nak cerita pasal ppuan tempat kerja aku dulu aa.. satu staff ni akak ni dah kawen, aku respek dia la.. kira hormat la..

Girl 1 yang lagi sorang dalam tahun 2006 ni la.. baru posting ofis aku ni, memula ok la.. lama2 tahle.. dia ni perangai dia... kadang2 suka meninggi suara.. pastu kadang2 moody tah pehal... rilek2 la.. kot ye pun. dia ni baya adik aku lahir taun 86.. dia panggil aku ngan nama pendek je. Dia ni dah ada pakwe, kot la..hahahks.. sebab kdg2 dalam ofis... ada je orang call.. dia jawap "katne" ngan suara ala manja.. akakaka... meremang aku..kekekke.. apapun dia ni, kalau ngan mak dia.. kdg2 mak dia call @ dia call.. kie dia ni mesra ngan family kot.. anyway dia ni freehair tak pakai tudung. yang tak bestnye.. kdg2 kalau beri barang ke apa dokumen ke apa... aku tau la.. dah biasa pegang tangan lelaki, sebab aku penah nampak dia kat supermarket besar jalan pegang tangan.. ekekek... alahaii. aku tadi dok la nak cabut hard disk ingat nak copy isi dalam dia sebab window dah poblem.. dia sibuk2 nak tolong.. aku punye la melarikan2 jari aku... dari sentuh jari dia.. kejap angkat sana, sini.. dia rilek je aa... aku malas la nak cakap.. jgn pegang aku, malas la dia ingat aku ni alim gile.. "ek eless... mamat ni" apapaun aku cuba elak. ok.

Girl 2 lagi satu ni.. plak, awek kedai minyak mobil... freehair gak, dulu aku isi minyak..kadang2 jela isi stesyen tu.. aku muka serious je kalau awek tu ada.. malas la dia fikir aku nak gatal2 ke apa ke.. cute gak la dak ni.. rambut ada sket karat, ehehe... kecik molek je.. malas nak pandang sangat . sebab dia jenis pakai baju tshirt kecik.. fit, aduss... dosa betul..
ada satu hari, dia start tegur aku.

awek mobil :" keje mana ek?"
aku: "aaa?? (dengan gaya blur sket2)kerja sekolah
awek mobil: "cikgu ek?"
aku: "takdelah.. kerani je"
awek mobil: "kat mana?"
aku: "bawah ni je"
aku pun amik duit baki sambil senyum...*lebeih kurang macam tu la perbualan..

hari2 lain kalau aku isi.. biasa aku senyum je.. kalau dia tegur aku jawap la.. aku memang susah kalau nak tegur pempuan kalau memang takde hal penting atau apa2 jelah.

dalam bulan ni,pun ada gak dia tegur..eh bulan 7 aritu...
dia senyum masa tu boss dia apek tu ada

awek mobil: "keje mana ek aritu?"
aku: "sekolah"
awek mobil:"ooo.. ada kerja kosong tak?? kalau ada carikan ekk"(Sambil senyum"
aku senyum jela... macam2 jela awek ni
*kalau aku gatal atau jenis lelaki huha... dah lama aku pass no hphone.. tapi "mungkin tidak"
hehehhe..

Girl 3 sorang lagi ni awek kat maybank.. tatau la dah kahwin ke, single ke, apa ke.. dulu2 nya aku berkenan kat sorang staff dalam bank ni gak.. banyak kali terserempak kalau berurusan, kalau terpandang je dia.. mm aku rasa fuhh... berderau, orangnya kira manis la sedap mata mandang.. pastu cara dia slow2 gitu.. lama gak.. aku buat tatau jek..
sampai la aku rasa kalau dok diam, susah gak.. aku tau hati aku sepi aku nak berteman.. aku suruh kawan aku selidik, cari tanyakan utk dapat no hp dia samada dia dah berpunya atau tak. sampai lah satu hari kawan peempuan aku ni.. dok call ofis dia minta no hp dia.. dan dapat tahu dia dah berkahwin.. pada penghujung tahun 2005.. dan bila aku dah tau.. aku rilek la.. tepis perasaan, kalau nampak dia pun.. aku wat tak nampak
yang aku nak cerita ni staff lain.. kire kecik molek gak.. manis2 je.. aku kalau masuk pun nampak wat saja la.. cuma kebelakangan ni aku biasa kalau gi bank yang bank in syiling banyak, awek tu kerja kat dalam lak.. dia la start tegur gak..

awek bank: "macamana ek boleh kerja sana"
aku: "maybe aku senyum je kot masa tu...

hari yang lain
awek bank: "bau minyak attar"
aku: "siapa?"
awek bank: "pakcik tu tadi"
aku : " oo.. ingatkan siapa"

hari ini
awek bank: "letak situ ek"
aku:apa tah aku ada cakap apa2 ke tah? tak ingat
awek bank:" syiling semua ke?"
aku:"a'ah, duit budak2, ada kempen apa tah"

tu jela.. sambil dalam bilik duit tu tadi, aku sempat le menjeling area luar..di sebalik cermin bank yang ada line2 untuk halang penglihatan sket.. ada awek ranggi... freehair yang aku tak berapa nak pandang bila depan mata.. Masa naik tangga membelakangi dia.. dia kat atas.. aisehh.. bahaya ni.. pastu dia toleh belakang, aku wat tak tau jela.. pandang tempat lain... dalam bilik kira duit, aku jeling la dari jauh.. "cun gak" ekekek.. apa2 jelah, dah selesai urusan aku jalan selamba wat macam takde benda.. tak pandang pun awek tu...

emm.. lagi satu nih masa ni ngan lagi 3 orang member dok nak jalan ke big supermarket, dia ada tempah barang la kat kedai, lalu la jejantas..sekali ada la dua orang awek satu freehair satu tudung... sorang kecik molek yang pakai tudung tu la.. "Subhanallah" lawa pulak tu.. ekeke... aku jalan berdepan ngan dia..aku belah kanan sekali... berderau gak jantung aku.. ekekeke.. kawan2 aku dok kepoh huh menarik yang kecik tu ke apa tah diorg bebel.. aku senyum je la.. aku sempat ler jeling sket je awek tu.. kejap je tau? ekeke.. dia jalan tunduk jek...sambil macam senyum2 malu sket... ekekeke... aku macam biasa la, maintain muka macam takde benda awek2 lalu.. padahal berderau gak jantung... hhihii...

**itu jelah cerita aku tentang peempuan keliling aku, kesimpulannya.. kenalah jaga pandangan..aurat bersepah merata kat luar tu..

No comments: