Saturday, August 12, 2006

hari sabtu yang sepi

...............................
ya sepi... dugaan datang menguji kala aku sepi, aku sunyi kembali...

tadi dalam jam 6.00 ptg aku keluar pergi cari makanan di kedai mamak, sebab aku kelaparan.. aku makan nasi lauk sayur bende... dengan ayam cencang2, masak apa tah namanye..mcm digoreng sekali dengan kacang panjang.
lepas tu aku balik... ada satu ketua flat tempat aku sewa.. tahan aku dan bersalam.. dia jemput gi rumah sorang jirang depan umah dia kot.. ada yasin, aku memang tak pernah join.. sebab selalunya kadang-kadang malam aku keluar tak pergi kelas.. kadang2 dok ngadap pc aje..
cadangnye aku memang nak pergi, tapi lupa tanya lepas maghrib ke isyak?
aku mundar mandir lepas maghrib... nak keluar tak keluar? dah sampai tangga tingkat bawah umah aku... aku nampak ada satu makcik berbual2.. kat tingkat rumah yang ada yasin tu...
aku rasa macam segan lak.. terus aku naik balik..
mundar mandir sampai waktu isyak... lepas solat isyak aku.. cuba2 dengar, macam dah baca je yasin... aku rasa segan la pulak...
last2 aku pergi pc taip apa yang aku taip sekarang ni....
kenapakah aku malu nak jalinkan ukhwah? sebenarnya aku segan kat isteri2 orang yang duduk kat flat aku... anak2 dara dia ke.. gitu2 la... seram laa dengan pempuan ni... realiti kalau aku sebenarnya... kenapa lah.... mmmm

No comments: