Wednesday, August 30, 2006

Jauh di mata dekat di hati

=) assalammualaikum diriku... siang tadi kerja ada la masa macam tenang, ada masa pressure gak... ujian je semua ni.. aku cuma harap aku dapat lalu hari2 aku dengan tenang, dan bahagia..
banyak perkara bermain dibenak fikiran aku... menjelang malam, lepas solat maghrib.. aku doa macam biasa.. aku mohon.. dan belas kasih juga redha Allah dan apa jua yang aku buat... aku tak mampu nak ubah apa2 hanya Allah yang boleh , cuma usaha dalam mencapai apa yang aku nak je boleh... udaha, sabar dalam apa jua yang aku rasa .. apa pun aku cuma harap redha Allah...
ada masa aku macam rasa kosong, macam2lah terfikir.. terfikir tentang kasih sayang keluarga..
aku tak pandai nak mesra ngan mak ngan ayah, cuma doa aku jua dalam solat aku.. aku harap aku dapat seseorang yang membahagiakan yang boleh dorong aku untuk mesra ngan family aku... buat family aku rasa senang dan gembira.. suatu hari nanti...

hmm...bagaimanakah agaknya ya kalau aku dapat bertemu empat mata dengan seseorang yang.....

aku tak tahu, adakah ..bilakah akan sampai saat itu.. kalau panjang umur ada rezki aku nak sangat...walaupun sekali... apapun biarlah ada rasa senang, tenang dan manis saat itu...
aku akan tunggu dengan izin Allah jua, kalau lah dia sudi... terbuka hati dia untuk bertemu empat mata dengan aku.. dua hati...dengan rasa kelapangan, dan kalau dia nak bawa orang lain pun takpe.. tapi biarlah sama jantina dengan dia.. kalau sama jantina dengan aku... takut aku rasa lain, aku rasa.. tah la...

bahagia.. aku memang bahagia tanpa adanya sejarah itu...sejarah itu juga membuat aku derita.. aku insyaAllah redha... harap Allah sentiasa ada untuk beri aku kekuatan kalau aku rasa "down". Maaf untuk saat2 hitam dan gelap... aku inginkan sebuah cahaya...
Sabar... insyaAllah...

No comments: