Monday, August 28, 2006

Terima kasih

Assalammualaikum...
pertama-tamanya ucapan terima kasih diucapkan kepada Allah sebab beri aku peluang untuk.. gembirakan hati aku sekejap.. leh la jadi ubat sekejap... =) dan terima kasih juga padanya sebab... sudi bual denganku..macam kata dirinya "apelah sangat" terima kasih... aku really appreciate =) emm..semalam dalam jam 3.00 bertolak gi bandar sebab nak daftar subjek, sampai2 tempat aku belajar.. gi bual ngan kawan kat pintu masuk belakang pastu kawan aku yang kata nak saing pun sampai.. fikir2 nak daftar subjek apa terus naik dan gi tulis borang daftar.. ada la beberapa perempuan yang tah tak berapa nak pandang.. pandang sesekali je la.. sebab kiri, kanan, belakang, depan, atas , bawah mana-mana leh nampak aurat kan... kena la jaga mata.. sebab bahaya pada diri aku sendiri.
Lepas tu gi makan jap .. hari ni aku tak sihat aku selsema, dah banyak kali aku bersin..
lepas gi makan dan jalan2 jap ngan kawan aku dah sorang2, aku window shopping sambil cari baju.. dah lama aku tak beli baju.. aku beli satu kemeja coklat satu lengan panjang ngan t-shirt round neck kaler hitam berilustrasi gambar helikopter jatuhkan apa tah macam piring hitam...

tadi tu kisah semalam.. kisah hari ni lak, pagi aku gi makan ..tapi taklah pagi sangat dok lepak.. lepak sekali aku ternampak satu mamat tu... yang tetiba dulu tu tegur aku.. sebab dia selalu nampak aku.. nak berkawan tah la
pastu tau2 je ingat dia dah gi mana ..sekali dia tepuk aku dok kat meja aku makan.. bual2 lama.. aku layankan je la.. even aku tak berapa senang ngan dia.. dia pastu kata nak tolak hphone dia pada aku... sebab dia kata nak pakai duit.. aku wat2 la berbual cakap aku ni mana la ada duit sangat... lagipun nak wat apa aku pakai hphone lagi? satu dahle.. wat masa ni keperluan satu tu je.. emm.. pastu dia tunjuk satu gambar perempuan.. dia kata ni "ema" dak kelantan.. before tu, dia cakap nak kenal tak ngan sorang pempuan.. pastu aku tengok la jap.. sambil godeh2 hp dia gambar2 ada la aku nampak macam hmm... aku wat2 macam tak reti godeh hp dia.. pastu aku beri kembali..
setelah itu dia order kopi tarik, minum2 dia cakap dia sakit gigi... dia ni kata dia kerja kontrak setau aku.. kalau ada kerja, ada la dia cakap... nak beli ubbat gigi pun dia kata takde duit... pastu lama2 bual dia kata.. nak pakai duit.. dia suruh aku pegang rantai dia.. dia nak pinjam duit.. mula2 dengar aku dengar macam RM50, tapi aku wat2 tak dengar,, pastu aku kelentong cakap la.. aku mana de duit sangat.. gaji pun lom masuk.. bukan aku nak tipu tapi dengan orang2 macam ni... aku takleh la, nak jujur cakap aku ada duit boleh.. tapi kalau orang2 macam ni aku bukan kenal betul.. aku nak pakai gak duit... kadang2 aku terdesak ke... aku cakap la aku ada dalam RM20... RM10 aku nak pakai, aku beri dia RM10... pastu dia suruh aku pegang rantai dia... ada duit dia bayar balik, dia kata isnin... aku cakap takdehal ..
pastu aku malas nak dok lama2 cakap aku ada hal.. pastu aku terus jalan.... gi pasaraya survey seluar panjang... beli la satu

ni kisah malam lak... malam2 takde la kerja.. gi pasar cari makanan.. engan tak sihatnye ni.. beli kentang goreng dan nasi lemak dengan air kelapa... pasar ni.. hmmm.. ramai perempuan.. aku berjalan sendiri dengan gaya macam muke serius, jalan laju... macam takde apa berlaku... pastu gi belek jeans... beli la satu... LEVIS yang tak original.... saiz 28 hehehe... RM50 pattern terkini sket, aku kurus sangat skang.. dah 41 kg... canerrr nih...
aku balik umah.. basuh seluar2 yang aku beli.. dan naanti2 kena portong sket seluar tu panjang sangat...dan dulu masa aku terlibat dengan aktiviti " keluar" aku ada dapat doa untuk tengok perempuan means.. dalam maksud dia lebih kurang jauhi dari fitnah wanita... boleh la sebagai usaha nak jaga iman kot diamalkan kalau keluar keluar kat kawasan perempuan ramai.
bunyi dia dalam eja rumi macam ni lah kot "Allahumma inni a'uzubika min fitnnatinnisa, wa'azabika minal kubri"

jumpa lagi semua................. wassalam

No comments: