Friday, August 25, 2006

tiada topik, hanya menulis :)

Alhamdulillah aku baru lepas balik dari makan..lapar.. so belilah makanan. Harini gaji kan, aku keluarkan duit nak bayar pinjaman MARA dan bil streamyx plan nya..tengok2 apesal maam ada lebih je duit aku.. tanya akak kerani kewangan dia kata tunggakan kenaikan gaji 3 bulan, aku "ooo" aje lah...

tadi lepas solat maghrib aku mengaji, pastu aku tidur.. sebab aku kadang2 nak tenangkan fikiran aku tidur aje.. bangun2 terjaga dekat jam 11 terus solat isyak.. masa terhjaga tu rasa macam tenang je. terima kasih Allah.. terima kasih sebab beri aku perasaan tenang walaupun hari2 aku lalui aku macam kadang2 tertekan, stress, aku taklah jenis marah2 kalau stress.. cuma aku banyak diamkan diri, cuba berzikir..

Masa solat isyak, antara apa yang aku doa... aku minta Allah tolong aku dalam urusan harian aku.. minta aku temukan dokumen yang aku tak jumpa.. puasa aku cari mana lah agaknye.. aku dah takde idea dah.. tu pun asbab aku stress tu.. ada dokumen nak hantar.. dan ada dokumen berkaitan aku tak jumpa, puas aku cari... satu hari kerja dok cari dokumen tu tak pun jumpa.. aku seingatnye dokumen tu memang ada sekitar meja aku kerja.. tapi dah puas cari tak pun jumpa...
kerja seharian aku tak dapat nak concentrate sangat kalau hari ak cuti, means.. kalau aku wat kerja ada je benda2 lain datang.. orang awamnye lah, budak2 nak fotostat lah.. sorang2 datang, cikgunye lah.. itu lah inilah.. aku ni kalau ikutkan marah.. susah lah nak nampak sebab aku biasa kalau rasa macam nak stress aku pandai2 coolkan diri...
12:56 adik offline :) mungkin sebab aku dengar pintu "kreokkk" aku jeling sket... aku senyum jap. aku rindu kat adik tapi takpe, aku bagi peluang adik dan hadiahkan adik masa untuk menyendiri.. mungkin adik dah ada teman baru, aku pun tak tau.. apapun aku harap pintu hati adik tak tutup untuk ukhwah dengan aku... aku gembira dan bahagia ngan adik.

ingat2 balik masa kat kampung... nenek aku tanya masa aku nak minum air.. masa tu ada mak aku kat tepi2, ada sapa tah lagi kat area tv kat dapur.. nenek aku tanya dah berapa lama kerja? aku malas nak jawap, aku diam je.. sebab aku kat kampung sebab akak aku kahwin dan nenek aku nak menion pasal kahwin.. pastu dia kata taknak kahwin ke? takde menyimpan susah. Aku nak la kahwin sebab sunnah nabi.. tapi aku nak kahwin dengan seorang gadis yang membahagiakan yang boleh jadi kawan, teman, sahabat, isteri dan buat aku gembira. Aku tak suka sangat bincang2 pasal kahwin sebab, bila mana aku fikir ada perasaan kasih dan sayang dalam hati aku.. kadang2 aku macam sedih.. aku masih tak mampu miliki sebuah hati.. apapun aku usaha ke arah itu.. walaupun aku sayang, aku cuba bataskan dan besederhana..
kalau nak ikutkan nafsu ke apa ke terlalu mengagungkan cinta atau terlalu mengharap cinta aku dah pernah rasa kesakitan dan tewas... dan membuat aku tumbang mengharungi perasaan... dan buat aku jatuh bangun dalam mengahadapi perasaan aku di dalam kesepian, di dalam rindu...

sekarang, aku pun ada rasa sayang, kasih rindu... cuma ada sedikit perbezaan.. walaupun ada persamaan... aku tak taulah apa sebenarnya.. yang aku rasa. Cuma, cuma.. aku harap Allah dapat buat aku tenang dalam ujian perasaan.. sebab kalau aku sepi aku keseorangan dan bilamana aku macam perlukan seseorang ambil tau dan caring pasal aku... dan aku takde sesiapa kadang2 syaitan bisik2 nak rosakkan aku sebagai waris2 adam umat akhir zaman ni..

"Tidak akan beriman seseorang itu sekiranya dia tidak diuji" apalah sangat ujian macam ni kalau aku tak tabah... cuma aku harap iman aku akan sentiasa kuat di dalam ujian Allah..

mengambil petikan dari..... :)

"CINTA bukan mengajar kita lemah, tetapi membangkitkan kekuatan. CINTA bukan mengajar kita menghinakan diri, tetapi menghembuskan kegagahan. CINTA bukan melemahkan semangat, tetapi menaikkan semangat. CINTA dapat mengubah pahit menjadi manis, debu beralih emas, keruh menjadi bening, sakit menjadi sembuh, penjara menjadi telaga, derita menjadi nikmat, dan kemarahan menjadi rahmat.. Hiduplah dengan berCINTA! =)"

cinta... kalau rindu? aku seram kalau rindu datang kat aku... rasa macam blur2, pastu nak berjalan pun macam mat gian.. ekekekke... tak dapat tidak, aku baring jelah atas tilam pejam mata... mengerekot macam udang... erkk.. menikam2 rasa rindu dalam benak... takpe aku ok

No comments: