Tuesday, August 01, 2006

Rehatku aku mengposting


assalamualaikum terima kasih atas ucapan.. ape yg encik _ _ _ _ _ tanya? sy tak paham.. baru melawat blog awak.. nice.. banyak nye tulisan.. sempat lak awak menulis panjang2 komen saye: lorr ingatkan dah jumpa calon isteri.. dari dulu tak jumpa2 lagik? hai takpe2 nanti dia sampai o­n time bila dah sampai masanya.. don't worry.. doa saya moga dpt yg terbaik..
-----------------

~~AlFaqiRah iLaAlLaH~~


*Pm dari seorang sahabat dari sebuah forum*edit sket yeh...

-insyaAllah la sempat aku menulis.. malam tak buat apa, sekadar menulis apa yang ada di minda.. seikhlasnya, walaupun aku bukan seorang ilmuan.. setidaknya blog ini tak terlalu formal, ada cerita dunia ada cerita yang membawa ke akhirat.. ada soal hati ... ada soal jiwa..huh?mende ni..hiks.. kena la menghappy2kan diri sket kan,tapi jangan la over sangat..jika hati yang lara pandai2lah cari ubatnye, harus diingat ubat yang diredhai Allah saja taww.. yang bukan2 bukan ubat, tu namanye racunn....
dia kata dah jumpa calon isteri? insyaAllah ada yang dirasakan sesuai.. yang boleh membawa fikrah islamiah dan boleh dijadikan sayap sebelah untuk berjuang, cuma hati ini tak bisa meminta.. hanya sekadar cukuplah dia mengetahui walau apapun dia masih dihati ini..Apapun aku cuba menepis pengharapan yang tinggi, tetapi sekadar besederhana. Namun jauh disudut hati, Sekiranya masih ada ruang untuk hati ini.. membahagiakan dia, Setidaknya walau bila pun jika sudi di zahirkan kepadaku.. insyaAllah akan kupelihara sebuah ukhwah yang mencari redha Allah sebaik2nya..

" kerana orang beriman tidak melakukan kesilapan berulang kali" aku sedar.. kini dan ku akan tetap menanti saat2 gurau senda yang pernah dilalui bersama dengan batasan tertentu.

"yelah tu..."
ayat dia bila kadang2 terzahir perasaanku padanya.. (takpe tak percaya takpe)

2 comments:

penawar said...

assalamualaikum warahmatullah..

pakcik okone, sabar ye, aha camane keje? budak2 degil tak? hihi

ustad said...

emm.. insyaAllah sabar dengan bantuan dan limpah rahmat Maha Pencipta juga saya dapat kekuatan menempuh hari- hari dengan kesabaran :), pernah melalui zaman2 gelap.. kerja biasa je, cuma nak mengikhlaskan niat kerana Allah je dalam pekerjaan.. em..budak2 biasa la.. biasa yang tension sket bila kite tengah nak wat kerja.. budak2 datang nak fotostat.. duh duhh... saya ni bukan jenis pemarah lepas kata, tension pun wat muka straight atau kadang2 senyum tawar.. hiks.. kerja kat sek ren keb tamil.. kerja jelah hiks.. mujahadah gak, aurat bersepah depan mata... cikgu2 india.. lawa2 lak tu.. mcm pelaon hindustan..ekekke.. astaghfirullah :P