Thursday, August 31, 2006

hatiku+hatimu inginkan merdekanya jiwa+rohani =)

Assalammualaikum... esok cuti ek, terlupa lak.. siang tadi. Hari ni aku pergi kerja dengan baju kemeja lengan panjang yang aku baru beli hari tu ... warna coklat emm.. kirekan cutting taklah besar sangat macam baju2 yang aku pakai selalu..sebab aku ni makin kurus dah.. apa nak buat, asal sihat... minta2 jiwa aku dan rohani aku pun sihat... insyaAllah..
tak banyak sangat nak cerita.. cuma nak cerita kisah kat bank jelah..

Macam biasa nak bank in duit dan as usual... ada lah staff bank kat kaunter bawah, dan ada akak tu... memang dah biasa usik aku...hih... dia cakap "sengih je kalau datang.."
aku pun simpul2 lah lagi tercenyum.. hahahak..yang sebelah dia tu.. lom kawen kot.. freehair kadang2 pandai gak mengusik tu.. cehh... ehehehe...
"orang mana nak tau, awak nak apa kalau senyum je" akak tu kata lagi, aku cakap..
"nak bank in" padahal aku tak jawap pun dia tau aku nak naik tingkat atas, layankan ajelah...
naik2 atas je...tengok no giliran aku terus dah kena..pergi kaunter, alamak.... staff yang aku pernah admire dulu... apa nak buat.. aku pandang sipi.. means.. korang faham ke pandangan sipi? kirakan aku pandang dalam erti kata.. sekadar bayangan pada mata.. aku tak lah pandang tepat pada mata dia.. just lalukan pandangan... aku halakan pandangan paras atas kepala dia.. toleh kiri kanan.. pusing tengok kaunter belakang, pandang kasut... lawak betul... agak2 dia tau ke ek.. aku nak larikan pandangan dari dia? hehehe.. dulu2 masa aku maam hati masih berdetak kalau terpandang dia means.. dulu banyak kali bertenang mata degan dia cuma aku je yang selalu larikan pandangan. Bila dah selesai, dia beri slip salinan aku angguk je sambil tak tengok mata dia..
bukan apa, aku pernah terdetik hati cuba mendekati dia dulu secara dia tak sedar... dan dari maklumat dari 2 orang sahabat yang berjaya menelefon handphone dia.. dia ni dah kahwin.. so takkan lah nak ada hati pada isteri orang? so.. pandai2 lah... tepis jarum syaitan, apa pun.. aku masih ada hati... walaupun.. hati ini... maksud aku, bukan pada staff bank tu... cuma... aku faham hati aku...aku takkan tipu hati ini... apapun biarlah aku didik hati ini.. biarlah aku benamkan.. sesuatu yang aku kawal.... yang aku tahan... benar, aku menahan...menahan diri daripada sesuatu.... insyaAllah... panjang umur jumpa lagi... ( occay ) :p

ada lagi nak tulis, dalam edisi edit ni.. heh, kadang2 kan terdetik dalam hati untuk mempunyai rasa bersalah dalam diri setelah kesalahan yang di lakukan..maknanya untuk mejauhi sesuatu yang aku inginkan.."aku buat salah, so aku tak layak untuk kebaikan itu...anugerah itu... sebab aku buat salah" ingat tak kisah orang alim yang rajin beribadah... dan syaitan detikkan dalam hati dia untuk membuat dosa dengan hanya meminum arak? yang mana syaitan tu menyamar menjadi orang alim dan dia beritahu rahsia dia beribadah? harap-harap situasi macam tu tak kan belaku pada aku la... semoga Allah pelihara aku, niat amalan aku hanyalah kerana nya.

No comments: