Monday, July 31, 2006

blackout

huh..sabar je la.. :) masa dah taip panjang2 cerita hari ini.. blackout tetiba..erkk.. terus gi lepak atas lantai baring kejap.. terlelap, pastu mengalami satu mimpi kira dahsyat gak la..
aku mimpi gaduh besar ngan abah aku.. aku gaduh sebab tak puas hati dengan cara dia, means cara pembawaan diri dia. sikap aku tegur dia..gile2 punya marah.. sambil nangis2.. uhukss.. nangis, jangan bagitau sapa2 tau?

actually.. dalam real life,aku ni tak berapa mesra ngan family tapi tak bermakna aku tak sayang diorang.. cuma aku cukup susah. Kalau pun aku tunjuk aku cuba mesra hanyalah dalam perbuatan means.. kadang2 aku balik kalau aku rasa dah lama tak balik jumpa mak.. ataupun kalau weekends ayah mak ajak gi kebun aku ikut la.. aku jenis tak banyak cakap ngan family bila dah besar ni... dulu kecik2 aku dok ngan nenek ngan atuk belah mak sampai la aku form 5, sebab tu ke aku tak mesra ngan mak ayah aku ek?aku ni pun jenis pendiam dan pemalu sket, lagi2 dengan pempuan kire shy2 cat sket la.. kadang2 tu cover line je wat muke serious jalan, padahal cover rasa uncomfortable bila berselisih atau bertentang mata ngan pempuan**Bestnya kalau dapat tentang mata ngan sesoerang yang aku kenal,jarang berjumpa dan dia adalah isteri aku akhirannya** HUH?? berangan wehh... apa ni.. mana de hasrat dan impian tak kira angan2 la.. apa jelah..

mak aku aku kira ok sket la..kalau abah tu, aku tak berapa la.. sebab ada la yang aku tak berkenan dgn sikap dia.. tapi takyah la beritahu kat sini.. mengutuk sikap abah tak baik kan? cuma aku tahu sikap means.. dia tu aku tak suka, but aku tak benci dia cuma benci kat sikap dia ada la beberapa.. yang tak memberi contoh pada aku.
AKu nak kata kire kurang ajar ngan abah tak la.. cuma kadang2 nada suara aku mcm mendengus atau mcm temper sket.. tapi aku takde la menengking..cuma aku kalau tak puas hati pun aku diam je la..sebab aku tak nak kata2 aku ni kira kurang ajar..

apa yang aku rasa, aku ni ada beberapa ciri yang aku rasa di blend together cepat marah+penyabar+penyayang.. hiihiii.. even aku ni kadang2 rasa nak baran je.. aku tau aku takleh nak lepaskan sebab aku tau seagai org islam aku kena pandai redakan kemarahan aku.. penyayang ke? maybe.. huuuhhuh.. tapi jika betul2 mengikut landasan aku ni even penyayang kire pemalu sket nak show rasa sayang.. kalau tak nampak di mata kire aku leh gak la show rasa sayang.. kalau depan2 aku tak la show macam remaja2 kite ni..sebab insyaAllah aku masih ada fikrah islamiah dalam hidup walaupun pernah melalui saat2 getir dalam kejahilan.

sebagai manusia.. dan umur nak masuk 26 ni,aku pun ingin rasa berteman.. tapi tah la..samada insan yang aku sayang masih ada ruang untuk aku di hatinya.. banyak dah yang dah aku lalui bersama dengan dia walaupun dia tak pernah aku jumpa. Harap2 walaupun kepercayaannya pada aku dah tak seperti dulu, aku harap dia masih sudi berkawan dengan aku. Aku tak mampu dan tak daya nak minta dari nya ..sebab rasa bersalah tu pun ada pada diri aku, apapun aku tak nak lukakan dia lagi.. kalau dengan berjauhan ini membahagiakan dia.. aku.. emm.. aku ok je..betul lah..

No comments: