Wednesday, July 26, 2006

Mengapa hari ini....

alhamdulillah walaupun minda tak berapa sihat aku masih waras nak bezakan baik buruk..aku tak mahu mencari murka Allah seperti waktu dahulu. Aku rasa hari ini aku runsing sepanjang hari.. ada perkara yang terngiang2 di kepala, masa tengah ngadap komputer.. hati,otak berkata2..aku bawa2lah berzikir untuk membentengi apa yang terngiang2 di fikiranku, apapun kuat sungguh ia terngiang2 sampaikan aku terpaksa wat2 senyum sorang2 sambil wat kerja... aku pandai sembunyikan perasaan kadang2, cuma bila aku berseorangan menghadap tuhan..aku tak mampu nak sembunyikan, aku luah segala-gala apa yang aku rasa pada Allah.. aku puas dapat luahkan segalanya pada tuhan..aku tau aku banyak dosa..yang secara sedar aku lakukan,yang separuh sedar,yang tak sedar... kalaulah apa yang aku rasa adalah kifarah dosa-dosa aku, aku redha.. aku cuma mampu sabar... sabar dan sabar... aku tak boleh kata Allah tak adil memberikan aku rasa gundah, rasa mcm beban di kepala, aku mesti belajar untuk tenang... insyaAllah.. apapun hari ini memang hari yang aku rasa fikiran aku terganggu..

Dan pada masa bekerja,terdengar lagu di corong hotfm yang tah la... mungkin itu tema untuk aku hari ini ......

Dari Kekasih Kepada Kekasih

Entah berapa kali
Kucuba membohong hati ku ini
Hebat dilanda
Rindu padamu
Namun semua alasan
Rapuh bagaikan awan berarak
Yang memang tidak pernah abadi
Dan terlalu cepatnya berlalu
Pabila di giring angin
Dan mudah pula layu
Selepas ia melimpahkan
Titis-titis ehsan

Kini hatiku sangat terdesak
Untuk memilikimu
Agar bisa aku meneruskan
Sisa-sisa hidupku ini
Seperti manusia yang punya kekasih
Yang punya kekasih

No comments: