Friday, July 14, 2006

Panduan Untuk Bercinta

Assalammualaikum

diucapkan kepada diriku.. =) pada hari ini... aku bersyukur kerana dapat memiliki sebuah panduan untuk bercinta.. emm.. aku cuba hayati...apa yang terkandung.. aku faham.. aku juga memahami... pahit manis, liku2 hidup ku... segala kesalahan , tingkah laku ku di hari yang lepas... aku berharap... aku tidak akan kembali.. kepada kejahilan masa lampau walaupun jika aku di uji dan di duga dengan masalah kehidupan ku...

Aku, ya.. aku .. aku juga memang mempunyai rasa bersalah kepada insan2... ya kepada insan2 yang bergelar wanita... walaupun..adakah aku rasa itu tidak seteruk mana? kesalahan ku? tidak kah?? sememangnya jika aku hayati sesungguhnya..aku patut merasa sesal dengan apa yang aku telah lalui.. apapun, yang telah berlaku..tetap tidak boleh di ubah hanya... iktibar dan pengajaran dan juga... azam untuk tidak melakukan kesilapan berulang kali yang aku harus terapkan di dalam diri ini...

Ya Allah.. aku sedar, dahulunya memang aku ingin menjadi insan yang...diredhai.. tetapi aku juga telah melalui detik2 aku hanyut ..hanyut dalam kejahilan.. kealpaan.. kecuaian.. aku tidak mahu terus begitu... aku juga.. kadang2 adakah aku layak? untuk meminta belas mu? seandainya aku... aku tidak mengasihani diriku sendiri?

Ya Allah...aku hanyalah hamba, hamba yang sememangnya mengemis... mengemis kasih sayangmu... walaupun... banyak dosa..ku... aku hanya seorang pengemis... pengemis yang mengharap keredhaan... keredhaanmu dalam perjuanganku... redhai lah perjuangan ku Ya Allah...

ISTIQAMAH kan lah aku di dalam amalanku....
amiin.... amiiinn... YA Rabb...

4 comments:

Azhar Ahmad said...

Uhummmmm.... Best baca tazkirah tu... Berjalan keliling geju dan salam perkenalan!

ustad said...

alhamdulillah..... azhar... tazkirah mana ya??

ustad said...

emm,, tazkirah pada artikel dan penulisan di komen yang ini ya?? =) biasa je.. just menginsafi diri... insyaallah

Azhar Ahmad said...

Uhummmm tima kasih berkunjung ke tempat saya. Saya dapat dari Geng Jurnal web nihhh...