Sunday, July 23, 2006

Sekadar Pengubahsuaian

cuba tengok2 perletakan code pada html pada blog.. sebab ubah lebih2 merosakkan sistem posting seperti pada blog sebelumnya.. tak tahulah kenapa.. apa pun..sekadar mencuba menambah apa2 yang perlu... insyaAllah....

Maafkanlah
Album : Epik
Munsyid : Rabbani
http://liriknasyid.com

Indah kata kebangkitan dunia
beri saja peluang untuk menebus kesalahannya yang lalu
berikan apa saja yang ku pinta
lupakan apa terjadi pasti kau takkan kesali

Air yang jernih itu kan juga keruh
akhirnya jika ia dicampur walau sedikit lumpur
kan begitu jua hati manusia
jika ia berkata walau sekecil zarah
tak bermakna....

Jalinkan persahabatan bersih
buang sifat membenci diri
jangan kau iri hati
dengan temanmu

Akui segala kesilapan
akanku pujuk jua apa terluka itu

Air yang jernih itu kan juga keruh
akhirnya jika ia dicampur walau sedikit lumpur
kan begitu jua hati manusia
jika ia berkata walau sekecil zarah
tak bermakna...

Oh insan maafkanlah
kesalahan teman seperjuanganmu
selama telah pergi kasihani dia yang terseksa
oh insan maafkanlah andai tersalah tutur bicara
oh insan renungilah ada ganjaran yang menunggu kita
tika di syurga...........

09:16 mlm selepas maghrib aku baring2 di dlm bilik.. dan aku terjaga setelah beberapa ketikanya aku melelapkan mata.. aku dengar ayah aku menelefon kenalannya mungkin, unuk menjemput ke majlis kahwin kakak ku yang seorang pada 20 ogos 2006 ini insyaAllah.Pada ketika ini juga..terlintas di fikiran seketika..
aku merasakan bahawa aku, ada masa2nya aku rasa aku macam phobia tentang phrase "KAHWIN" kerana cukup dalam rasanya ia masuk di dalam jiwa aku.. aku jua terlintas.. ya seperti biasa..aku akan rasa feel gembira bila aku rasa orang yang aku inginkan..kegembiraannya, ya aku memang inginkan dia gembira+ bahagia dan bila aku rasa... ya aku merasakannya... seperti biasa juga aku akan rasa sayu...
aku cuma mampu berusaha sedaya ku..aku tak akan melukakannya lagi insyaAllah... yang aku tahu perasaan yang aku bendung..kawal.. dahulu.. aku tahu dan sekarang aku tidak menidakkan perasaan ini. Seandainya dia, membaca coretan ku ini..aku cuma berharap satu seandainya.. dikau ada orang lain dalam hidupmu..beritahulah aku, tetapi aku akan terkilan sangat sekiranya engkau tidak pernah tahu yang perasaan aku... apapun ianya tetap sama... sperti dahulu.Seandainya kau bertanya..aku akan luahkan yang sama seperti yang dahulu tetapi insyaAllah dengan izin Allah jua.. ianya suci.. insyaAllah ...

aku memberi.. walaupun jika mulutku menzahirkan yang aku sekadar memberi dan aku tidak meminta,jauh disudut hatiku aku inginkan peluang walaupun sedikit untuk satu ruang diselitkan namaku dihatimu kembali..aku pernah kehilangan peluang dahulu dan aku redha walaupun pahit.. apapun aku akan perjuangkan niat ini... selagi aku hidup dan selagi aku rasa ianya suci... *ingatlah aku dalam doamu, keranaku mendambakan 2 cinta... cinta sejati dan cinta yang membawaku ke arah cinta sejati..

wassalam

No comments: