Tuesday, July 25, 2006

Mengapa Mesti Ada Rasa Cemburu

Cemburu... apekah itu cemburu? perlukah ia? bagi pasangan suami isteri kalau cemburu kerana kasih sayang... takpelah kot.. tapi.. kalau macam kawan2 biasa ni.. kadang2 rasa cemburu apa kesnya? kenapa kena rasa cemburu? aku ke yang cemburu tu? aii.. pehal la plak.. takde lah.. aku ok je nih (sedapkan hati ke ni ustad???) apa2 jelah dah2.
cemburu ni kadang wat rasa ulu hati mcm digenggam kan?aku kalau cemburu pun aku masih mampu senyum, takpun aku diam je..wat2 tak tau. cemburu dalam mengejar sahabat2 seislam berjuang unuk meningkatkan iman tu lagi bermanfaat.

dalam pada masa menulis..teringat kisah kawan masa bual2 masa makan, dia kata dia frust.. ppuan tu dia kenal dari budak kilang dia..budak tu rekemenkan kakak dia,dia kata memula diorang rapat dalam phone.Pastu ada la masanya dia dah dalam 3 bulan ko kawan dia hantar ppuan tu balik kampung,ppuan tu cikgu..dalam bas dia kata ppuan tu mcm dah lama kenal je ngan dia..tak lepas tangan (Aisehh pegang tangan tu yang tak best..maaf sahabat cerita kisah kau..cuma sekadar mengingatkan apapun tak mention nama ko ok) emm... dan dia kata
dia dah nak merisik, dia tanya.. dulu la..kalau ok pastu one day dia kata..ppuan tu ajak jalan2 spend masa ngan dia pastu ppuan tu cakap mak dia tak setuju sebab kawan tu keje kilang..
Then dalam perbualan dia ada la bgtau..mention2 pasal ni.. ppuan tu siap masih nak pujuk, kawan aku ni cakap kita ni nak wat apa nak buang masa?buang duit kawan saya tu je kawan habiskan masa telefon apa semua..kan dia kerja kilang? mak ppuan tu tak suka.. apa kesudahan nya? dia kata ppuan tu sms,call dia tak angkat2...sebab dia frust.

kesian ppuan tu.. apa pun aku pun kesian gak kat seseorang sebab..cinta pada pandangan dunia.. cinta seseorang tu tak kesampaian wat masa ni.. apapun aku tak pernah doakan dia berpisah,cuma aku harapkan dia bahagia...dan aku tak mampu dekati insan2 yang aku pernah sayang... yang telah bahagia walaupun aku masih bersahabat..jika rasa kasih tu ada, aku memang tak mampu nak dekati,even kadang2 aku degil aku dekati..aku sanggup tanggung rasa pedih... apapun dalam doaku.. aku tetap harapkan kebahagiaan orang2 yang aku sayang.. siapa2 jelah.. aku masih belum mampu merasai nikmat bahagia itu,apapun aku idamkan bahagia..

ni citer lain plak.. tentang.. tu apa tu musafir.... tulis post lain lah...

*apa yang aku tulis..hanya sekadar satu coretan hidup insyaAllah

No comments: