Thursday, July 27, 2006

tarikh ini (7/7/2006 9:37:30 PM)

hakikatnya,baru 21 hari aku melalui hari2 sepi ku kembali, tanpa gelak tawa dan gurau sendanya yang aku tatap di monitor komputer ku.Mungkin kenyataan ku pada sms itu mencalarkan hatinya,apapun aku tidak bermaksud yang tidak-tidak2 pada ketika itu..
cuma aku terbayang pada sebuah ikatan pada masa itu dan ia cukup terasa menyelinap ke lubuk jiwa.
hakikatnya aku kesepian lagi.. apapun bukan aku tidak biasa ditemani sang sepi,dulu2 pun aku selalu ditemani oleh sang kesepian..cuma situasinya sedikit berbeza kerana dulu aku ditemani kesepian dan kejahilan. Aku hanya berharap walaupun aku ditemani oleh sang sepi,masih ada jua kasih sayang Allah bersama ku.. paling tidak jika aku tak tertanggung masih ada Allah untuk aku merintih.

Siapakah dia di dalam hidupku?walau siapapun dia..aku bersyukur kerana berpeluang melalui saat2 indah walaupun tanpa bersua,aku hanya mampu menemaninya dari jauh.. dan seperti biasa aku akan menanti dan terus menanti dengan keizinan Allah.. aku akui aku pernah mencalari hatinya.. dan ku akui juga dia memang membahagiakan.

Dia adalah jiwa yang suci yang telah aku calari dan juga sebuah jiwa yang aku dambakan sebagai memenuhi hasrat sebagai seorang insan.
Ya Allah, kau peliharalah dirinya..
Aku tak mahu melukakannya lagi.. tidak... tidak mahu Ya Allah...
Di dalam kejauhan ini hanya doaku dapat menemaninya sebuah jiwa yang mendambakan kasih sayangmu jua Ya Allah..

No comments: